Audi zajmuje trzecie i czwarte miejsce w wy艣cigu 24h w Le Mans

- Audi po raz osiemnasty na podium wy艣cigu 24h Le Mans
- Pomimo problem贸w, obydwa Audi R18 dojecha艂y do mety
- Cenne punkty Mistrzostw 艢wiata dla obydwu za艂贸g czterech pier艣cieni

Le Mans/Ingolstadt, 19 czerwca 2016 r. Audi, na oczach 263 500 widz贸w, zaj臋艂o miejsca trzecie i czwarte w 24-godzinnym wy艣cigu w Le Mans, z sukcesem kontynuuj膮c w ten spos贸b seri臋 zdobywania miejsc na podium tego francuskiego klasyka wy艣cig贸w d艂ugodystansowych.

W dramatycznym wy艣cigu, kt贸rego losy do艣膰 nieoczekiwanie rozstrzygn臋艂y si臋 dopiero na ostatnim okr膮偶eniu, za艂oga Audi: Lucas di Grassi, Lo茂c Duval i Oliver Jarvis, 鈥瀝zutem na ta艣m臋鈥 zdoby艂a dla Audi trzecie miejsce. Druga za艂oga czterech pier艣cieni: Marcel F盲ssler, Andr茅 Lotterer i Beno卯t Tr茅luyer dotar艂a do mety na miejscu czwartym. W ten spos贸b, osiemnasty raz startuj膮c w Le Mans (od debiutanckiego wyst臋pu w roku 1999), Audi po raz osiemnasty z rz臋du stan臋艂o na podium. Trzyna艣cie razy by艂o to podium najwy偶sze.

鈥濶iestety, 偶aden z naszych samochod贸w nie pokona艂 pe艂nego dystansu bez problem贸w鈥 鈥 powiedzia艂 szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. 鈥濿 ten weekend, po raz kolejny osobi艣cie mieli艣my okazj臋 przekona膰 si臋, dlaczego Le Mans uwa偶ane jest za najtrudniejszy na 艣wiecie wy艣cig d艂ugodystansowy. Jestem dumny, 偶e pomimo trudno艣ci, oba bolidy naszego teamu szcz臋艣liwie dotar艂y do mety, cho膰 oczywi艣cie nie jest to wynik, na jaki mieli艣my nadziej臋. Gratulacje dla Porsche z okazji drugiego z rz臋du zwyci臋stwa. Po wspania艂ym wy艣cigu Toyota, r贸wnie偶 po raz osiemnasty startuj膮ca w Le Mans, ponownie o w艂os min臋艂a si臋 z wygran膮 鈥 ten incydent m贸wi wszystko o tym, jak niewiarygodnie ci臋偶ki jest ten wy艣cig.鈥

Z powodu intensywnego deszczu, po raz pierwszy w historii Le Mans, start odby艂 si臋 za samochodem bezpiecze艅stwa. Po uwolnieniu wy艣cigu, Andr茅 Lotterer potrzebowa艂 zaledwie kilku okr膮偶e艅, by przesun膮膰 si臋 z pi膮tego miejsca na czo艂o stawki. Audi R18 z numerem 7 straci艂o jednak szans臋 na zwyci臋stwo na pocz膮tku drugiej godziny wy艣cigu, kiedy to Lotterer musia艂 zjecha膰 do boksu by wymieni膰 turbospr臋偶ark臋.

Od tego momentu, ca艂a nadzieja teamu Audi Sport Team Joest spocz臋艂a na Audi R18 z numerem 8, kt贸re mimo r贸偶nych incydent贸w, przez ca艂膮 noc utrzymywa艂o kontakt z czo艂贸wk膮 i w niedziel臋 rano mia艂o mniej ni偶 dwa okr膮偶enia straty do p贸藕niejszych zwyci臋zc贸w. Zepsuta tarcza hamulcowa sprawi艂a, 偶e na cztery godziny przed ko艅cem wy艣cigu strata uros艂a do dwunastu okr膮偶e艅. Nieco p贸藕niej, profilaktycznie wymieniono przednie tarcze hamulcowe r贸wnie偶 w 鈥瀞iostrzanym aucie鈥 o numerze startowym 7.

Pomimo przeciwno艣ci, Audi osi膮gn臋艂o za艂o偶ony cel, doprowadzaj膮c obydwa nowe bolidy do mety i zbieraj膮c cenne punkty w Mistrzostwach 艢wiata Wy艣cig贸w D艂ugodystansowych FIA (WEC). Kolejn膮 ods艂on臋 rywalizacji zobaczy膰 b臋dzie mo偶na ju偶 24 lipca, podczas 6-godzinnego wy艣cigu na niemieckim torze N眉rburgring.

Wyniki wy艣cigu
1. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) - 384 okr膮偶e艅
2. Conway/Kobayashi/Sarrazin (Toyota) 鈥 3 okr膮偶enia straty
3. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18) 鈥 12 okr膮偶e艅 straty
4. F盲ssler/Lotterer/Tr茅luyer (Audi R18) 鈥 17 okr膮偶e艅 straty
...
13. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 鈥 38 okr膮偶e艅 straty


殴r贸d艂o: bank prasowy

Grupa Krotoski-Cichy 艁贸d藕