Audi Summit Barcelona: 艢wiatowe premiery udowadniaj膮 przewag臋 czterech pier艣cieni

- Nowe Audi A8 gwiazd膮 najwi臋kszego spotkania marki odbywaj膮cego si臋 w艂a艣nie w Barcelonie
- Audi AI: sztuczna inteligencja wzbogaca produkty i us艂ugi Audi
- Prezes zarz膮du Audi AG Rupert Stadler podkre艣la: "Vorsprung-Przewaga, to obietnica naszej przysz艂o艣ci"

Barcelona/Ingolstadt, 11 lipca 2017 r. Podczas pierwszego w historii Audi Summit odbywaj膮cego si臋 dzi艣 w Barcelonie, marka premium rodem z Ingolstadt przedstawia ca艂膮 gam臋 innowacji, b臋d膮cych potwierdzeniem drogi Audi do przekszta艂cenia si臋 w cyfrowy koncern samochodowy. Stolica Katalonii jest dzi艣 scen膮 najwi臋kszego w historii marki wydarzenia, podczas kt贸rego ponad 2000 go艣ci z ca艂ego 艣wiata jest 艣wiadkami premiery nowego Audi A8 i ma mo偶liwo艣膰 do艣wiadczenia wielu innych, technicznych i technologicznych innowacji spod znaku czterech pier艣cieni. Na ekspozycji towarzysz膮cej zjazdowi zapozna膰 si臋 mo偶na z nowymi koncepcjami Audi dotycz膮cymi indywidualnej mobilno艣ci odpowiednimi dla wsp贸艂czesnej nam "ery cyfrowej" oraz projektami przysz艂o艣ci: zr贸wnowa偶on膮 艣rodowiskowo produkcj膮, lekk膮 konstrukcj膮, systemami connectivity, autonomiczn膮 jazd膮 i cyfrowymi us艂ugami.

Gwiazd膮 godzinnej prezentacji ponad siedemdziesi臋ciu pojazd贸w, jest bez w膮tpienia nowe Audi A8. To ju偶 czwarta generacja flagowego modelu z Ingolstadt. Jego zupe艂nie nowy j臋zyk stylistyczny odzwierciedla now膮 twarz marki oraz jej pionierskie rozwi膮zania techniczne czyni膮ce z Audi pierwszego w 艣wiecie producenta samochod贸w segmentu premium prezentuj膮cego w pe艂ni zelektryfikowane serie modelowe. Nowe Audi A8, jest samochodem typu mild-hybrid wyposa偶onym w 48-voltow膮 centraln膮 sie膰 elektryczn膮. Dzi臋ki niej, auto mo偶e porusza膰 si臋 w trybie "偶eglowania" z wy艂膮czonym silnikiem i roz艂膮czonym nap臋dem. Wyposa偶ono je r贸wnie偶 w rozbudowany system start-stop i w zaawansowany uk艂ad rekuperacji energii podczas hamowania. Nowe Audi A8 jest te偶 pierwszym na 艣wiecie seryjnie produkowanym samochodem, przygotowanym z my艣l膮 o je藕dzie zautomatyzowanej. W sytuacji korka na autostradzie auto mo偶e przej膮膰 zadanie prowadzenia, o ile pr臋dko艣膰 pojazdu nie przekroczy 60 km/h. W tym czasie, kierowca mo偶e zaj膮膰 si臋 zupe艂nie innymi czynno艣ciami.

Podczas Audi Summit sw膮 premier臋 ma r贸wnie偶 ca艂a gama rozwi膮za艅, nazwanych, jako ca艂o艣ciowy zbi贸r, systemami Audi AI. Audi AI, to submarka przeznaczona dla koncepcji spod znaku Audi opisanych trzema has艂ami: autonomia, inteligencja, innowacja. Rozwi膮zania Audi AI z u偶yciem tzw. sztucznej inteligencji, czyni膮 艂atwiejszym 偶ycie podr贸偶uj膮cych samochodem ludzi, a sam膮 podr贸偶 znacznie bezpieczniejsz膮. Audi przysz艂o艣ci b臋dzie si臋 ci膮gle uczy膰 nowych rzeczy i zada艅, powi臋ksza膰 swoje mo偶liwo艣ci, a technika dostosowywa膰 si臋 b臋dzie do indywidualnych potrzeb cz艂owieka. Audi AI b臋dzie r贸wnie偶, niczym konsjer偶, sugerowa膰 skorzystanie z odpowiednich w danym momencie us艂ug i rezerwowa膰 je, o ile pasa偶erowie wyra偶膮 tak膮 ch臋膰. "Vorsprung 鈥 Przewaga, to obietnica przysz艂o艣ci. Audi AI wspiera kierowc臋, my艣li wraz z nim, a nawet czasem za niego, zwi臋kszaj膮c zakres jego niezale偶no艣ci" 鈥 podkre艣la Ruper Stadler, prezes zarz膮du Audi AG w swoim przem贸wieniu wyg艂oszonym podczas Audi Summit. "W samochodach, kt贸re same si臋 prowadz膮, poj臋cie "premium" oznacza wyja艣nienie w jaki spos贸b najlepiej i najbardziej efektywnie zarz膮dzam swoim czasem. Dzi臋ki naszym produktom zapewniamy, 偶e jest to mo偶liwe, bez wzgl臋du na to, czy chc臋 si臋 w tym czasie zrelaksowa膰, popracowa膰, czy sp臋dzi膰 te cenne chwile z rodzin膮 czy przyjaci贸艂mi."

Szersze u偶ycie sztucznej inteligencji otwiera zupe艂nie nowy wymiar wydajno艣ci zar贸wno samochod贸w, jak i ca艂ego 艂a艅cucha warto艣ci. W my艣l za艂o偶e艅 cyfrowego koncernu samochodowego, Audi digitalizuje wszystkie procesy zachodz膮ce wewn膮trz firmy, od etapu projektowania z u偶yciem wirtualnej rzeczywisto艣ci, przez produkcj臋 wykorzystuj膮c膮 inteligentne roboty, a偶 po sprzeda偶 korzystaj膮c膮 ze zdobyczy cyfrowych technologii. Pokazy, warsztaty i odczyty, kt贸re maj膮 dzi艣 miejsce w centrum wystawienniczym katalo艅skiej metropolii, wprost wyra偶aj膮 ambicje marki na tym polu. W atmosferze nieustannie pulsuj膮cego, wielkiego miasta, Audi przedstawia perspektyw臋 inteligentnej fabryki, w kt贸rej poszczeg贸lne etapy produkcji, niegdy艣 "przypisane" do rytmu ta艣my produkcyjnej, s膮 teraz cyfrowo po艂膮czone i zsynchronizowane przez nowy proces produkcyjny Audi. Przyk艂ad: bezosobowe systemy transportuj膮ce pozwol膮 na niezale偶ne przemieszczanie samochod贸w w trakcie produkcji do wolnych w danym momencie stanowisk systemu monta偶u modu艂owego. Zmiana jest o tyle wa偶na, 偶e w tak zaprojektowanym systemie monta偶u modu艂owego to cz艂owiek, a nie maszyna wyznacza rytm pracy.

Cyfrowa rewolucja obj臋艂a w swe w艂adanie ponad 10 tysi臋cy metr贸w kwadratowych centrum wystawienniczego w Barcelonie. Jej oddzia艂ywanie poczu膰 mo偶na ju偶 wtedy, gdy klient przymierza si臋 do kupna nowego samochodu. Okulary VR (virtual reality) dost臋pne w wybranych salonach sprzeda偶y Audi, pozwalaj膮 na indywidualn膮 konfiguracj臋 wymarzonego samochodu. Cyfrowa rewolucja da te偶 o sobie zna膰, gdy w przysz艂o艣ci korzysta膰 b臋dziemy z us艂ugi "Audi on demand". Koncern z Ingolstadt zak艂ada, 偶e do roku 2020, us艂uga wypo偶yczania samochod贸w marki Audi z u偶yciem aplikacji na smartfona, dost臋pna b臋dzie na pi臋tnastu najwi臋kszych rynkach ca艂ego 艣wiata. Zwiedzaj膮cy Audi Summit mog膮 r贸wnie偶 zaczerpn膮膰 wiedzy od badaczy trend贸w skupionych w projekcie Audi Innovation Research, maj膮cych swe biura w Pekinie i w San Francisco, w jaki spos贸b marka segmentu premium identyfikuje wsp贸艂czesne, cyfrowe trendy i w jaki spos贸b implementuje je w przysz艂o艣ciowe produkty i us艂ugi.

W spo艂ecze艅stwach, dla kt贸rych r贸wnowaga 艣rodowiskowa jest niezmiernie wa偶na, Audi pod膮偶a za takimi trendami wprowadzaj膮c tzw. "zielone innowacje" chroni膮ce klimat i 艣rodowisko. Jednym z przyk艂adowych rozwi膮za艅 tego typu jest prze艂omowa technika gromadzenia CO2, czyli proces usuwania dwutlenku w臋gla z powietrza. Zgromadzony w ten spos贸b dwutlenek w臋gla jest p贸藕niej wykorzystywany do produkcji innowacyjnych paliw, np. syntetycznego Audi e-gazu, a nawet do produkcji napoj贸w gazowanych.

Dla przysz艂o艣ciowych system贸w mobilno艣ci Audi niezmiernie wa偶ne s膮 r贸wnie偶 elektryczne systemy nap臋dowe. Do roku 2020 gama modelowa Audi zawiera膰 b臋dzie trzy atrakcyjne stylistycznie i wydajne samochody elektryczne. W roku 2018, w fabryce Audi w Brukseli ruszy produkcja neutralnego pod wzgl臋dem zu偶ycia CO2 modelu Audi e-tron. Wszystko pod has艂em "czyste samochody z czystych fabryk".

"Dla nas, zwi膮zanych z Audi, Vorsprung-Przewaga, to o wiele wi臋cej ni偶 tylko samoch贸d" 鈥 podkre艣la Dietmar Voggenreiter, szef sprzeda偶y i marketingu Audi AG. "Wszystko co robimy ma jeden cel: uczyni膰 艂atwiejszym 偶ycie klient贸w. Damy im wi臋cej czasu, zbli偶ymy ich do 艣rodowiska i b臋dziemy im oferowa膰 jeszcze wi臋cej zr贸wnowa偶onych rozwi膮za艅 i unikatowych do艣wiadcze艅".

殴r贸d艂o: bank prasowy

Grupa Krotoski-Cichy 艁贸d藕