Dynamika w imponującej formie.
Audi SQ7 TDI

Od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy z silnikiem 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) ? to wartości, które silnik osiąga dzięki mocnemu wsparciu. Po raz pierwszy w samochodzie seryjnym wykorzystano elektryczną sprężarkę (EPC). Silnik V8 został zaprojektowany od podstaw, utrzymując równowagę między osiągami a sprawnością. Moc czerpie z pojemności 3956 cm3. Jednostka ta osiąga moment obrotowy 900 Nm w zakresie obrotów 1000 - 3250 obr./min.

Dwie turbosprężarki spalin, opracowanego od podstaw silnika, działają na zasadzie turbodoładowania sekwencyjnego. Przy niskich i średnich prędkościach zasilana jest tylko jedna turbosprężarka, natomiast druga włączana jest dopiero przy wyższych obciążeniach. Turbosprężarki napędza elektryczny kompresor, szczególnie w zakresie niskich prędkości. Dla czystej dynamiki bez turbo-opóźnień.
Wytwarzanie ciśnienia doładowania w sprężarce elektrycznej nie wymaga energii spalin i dlatego może być wykorzystane w każdym momencie. To doskonała odpowiedź na główną słabość tradycyjnej turbosprężarki. Sprężarka dostarcza silnikowi energię potrzebną do dynamicznego przeniesienia mocy w mniej niż 250 milisekund. Dzięki temu ośmiocylindrowy silnik diesla wytwarza swoją potężną moc bez zauważalnego opóźnienia. To duży plus, zwłaszcza przy uruchamianiu.

Innowacja: 48 V zasilanie pojazdu

Innowacyjne komponenty wymagają energii - na przykład moc napędowa elektrycznej sprężarki to maksymalnie 7 kW. Energia ta pochodzi z 48 V zasilania pojazdu. Pozwala ono na użycie sprężarki elektrycznej i opcjonalnego elektromechanicznego systemu dynamicznej kontroli toru jazdy. Zasilanie na te potrzeby zapewnia, umieszczony pod przestrzenią bagażową, oddzielny 48 V litowo-jonowy akumulator. Jego nominalna pojemność energetyczna to 470 kWh, z mocą wyjściową do 13 kW.

Aktywna dynamiczna kontrola toru jazdy

Opcjonalny system dynamicznej kontroli toru jazdy zapewnia najwyższy komfort prowadzenia i doskonałą stabilność na zakrętach. Kompaktowy elektryczny silnik z przekładnią planetarną oddziela dwie połowy stabilizatora poprzecznego. Na nierównej drodze są one aktywnie rozłączane, podnosząc tym samym komfort jazdy. Dzięki sportowemu ustawieniu i dynamicznemu kształtowi, stabilizatory są połączone i obracają się względem siebie. Skutkuje to zmniejszeniem przechyłu nadwozia SQ7 TDI.

Nowy projekt: tiptronic

Nowoopracowana ośmiobiegowa skrzynia tiptronic zmienia przełożenia wyjątkowo szybko i sprawnie, pozwalając na jazdę na jałowym biegu również przy wyższych prędkościach. Wraz z napędem na cztery koła quattro i automatyczną blokadą dyferencjału, siły przenoszone są na drogę w sposób dynamiczny. Opcjonalnie dostępny jest pakiet jazdy dynamicznej z trzema modułami technologicznymi: dyferencjałem sportowym, elektromagnetyczną dynamiczną kontrolą toru jazdy i kierowaniem wszystkimi kołami.
Grupa Krotoski-Cichy Łódź