Nowe Audi A3

Konsekwentny wzrost efektywności

Dewiza Audi "Przewaga dzięki technice" zobowiązuje. I to nie tylko z uwagi na sportowy charakter samochodów, ale i na przyszłość mobilności. Audi konsekwentnie realizuje innowacyjne koncepcje, podnosząc standardy efektywności w produkcji samochodów. Liczne sukcesy na polu nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych gwarantują koncernowi Audi stałe miejsce w historii motoryzacji.

System Start-Stop
System Start-Stop wpływa na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 dzięki czasowemu wyłączeniu silnika w chwili zatrzymania samochodu. Gdy kierowca zatrzyma samochód np. przed sygnalizacją świetlną, system automatycznie wyłączy silnik. Naciśnięcie na sprzęgło (w przypadku skrzyni manualnej) lub zwolnienie pedału hamulca (w przypadku skrzyni S tronic) ponownie uruchamia silnik.

System rekuperacji
Poprzez zwiększenie napięcia wytwarzanego przez alternator podczas hamowania lub hamowania silnikiem energia kinetyczna zamienia się w użyteczną energię elektryczną. Energia ta pozwala w trakcie przyspieszania na odciążenie akumulatora i oszczędność paliwa na poziomie 3%.

Tryb efficiency w Audi drive select®
W trybie efficiency samochód cechuje najwyższa efektywność jazdy. Użyteczne wskazówki przekazywane kierowcy przez system pozwalają w wyborze stylu i techniki jazdy pozwalającej na ograniczenie zużycia paliwa. Przykład: zmodyfikowany program zmiany biegów w skrzyni S tronic z celowym przesunięciem punktu przełączania w zakres niższych obrotów. Dodatkowo jest tu aktywowany tryb biegu jałowego skrzyni S tronic. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, samochód samoczynnie rozłącza napęd i tym samym oszczędza paliwo. W trybie efficiency ustawienia elektromechanicznego układu wspomagania kierownicy, tempomatu, jak również systemu adaptive cruise control dodatkowo wpływają na redukcję zewnętrznych oporów ruchu oddziałujących na pojazd. Także urządzenie klimatyzujące przechodzi w energooszczędny tryb pracy. Tryb efficiency systemu Audi drive select sprzyja redukcji emisji CO2 i pozwala na efektywniejsze wykorzystanie paliwa, co przekłada się na większy zasięg jazdy.

Komputer pokładowy z programem wydajności jazdy
W celu obniżenia zużycia paliwa komputer pokładowy został wyposażony w specjalny program wydajności jazdy. Program ten przekazuje kierowcy informacje o wszystkich aktywnych urządzeniach pobierających energię, a także racjonalne wskazówki pozwalające na możliwie najoszczędniejszą jazdę.


S tronic®
Innowacyjna przekładnia S tronicR łączy oszczędność konwencjonalnej przekładni manualnej z atutami nowoczesnej przekładni automatycznej. Układ sterujący zapewnia w trybie automatycznym błyskawiczną i niezwykle efektywną zmianę biegów. Duża różnica przełożeń przekładni umożliwia jazdę na wysokim biegu przy niskiej prędkości obrotowej.

Audi ultra
W A3 zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań bazujących na technologii konstrukcji lekkich Audi ultra.

Konstrukcje powłok stalowych Audi A3 charakteryzuje niewielka masa przy wysokim stopniu sztywności. Do wykonania każdego z elementów karoserii przeznacza się tylko niezbędną ilość surowca. Zastosowana w konstrukcji nadwozia mieszanka materiałowa złożona ze stali i profili formowanych na zimno i gorąco stała się podstawą nowoczesnej konstrukcji lekkiej. W celu redukcji masy, np. w takich elementach jak maska silnika czy błotnik, stosuje się jednak nie tylko stale o bardzo wysokiej wytrzymałości, ale i lekkie aluminium. Aluminiowe komponenty przedniej osi oraz aluminiowe obręcze kół nie tylko redukują masę samochodu, ale też obniżają masy nieresorowane, co przekłada się na wyższy komfort jazdy.

Nowoczesne jednostki napędowe TDI i TFSI w Audi A3 czerpią większą moc z mniejszej pojemności skokowej, dzięki czemu są lżejsze od swoich odpowiedników o porównywalnej mocy.

Każdy z elementów konstrukcji lekkiej ma wpływ na zmniejszenie rozmiarów dalszych komponentów samochodu. Lekka konstrukcja nadwozia i niska masa silników w Audi A3 dały początek kolejnym zabiegom odchudzającym. W ich efekcie możliwe było zmniejszenie masy wielu komponentów układu wydechowego i jezdnego, a także wybranych elementów wnętrza. W ten sposób masa samochodu zmalała w stosunku do poprzednika o prawie 80 kg.

Wartości zużycia paliwa i emisji CO2:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,6-4,1 l/100 km
Średnia emisja CO2: 130-106 g/km

Dalsze informacje o wartościach zużycia paliwa i emisji CO2 w nowych samochodach znajdują się w "Przewodniku po wartościach zużycia paliwa i emisji CO2 w nowych samochodach osobowych", dostępnym bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży.

Grupa Krotoski-Cichy Łódź