Silniki TDI® w Audi A4 Limousine

Mocne i efektywne

Wysokoprężne jednostki napędowe TDI wykorzystują nowoczesną technologię bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail i są wyposażone w filtr cząstek stałych. Silnik 3.0 TDI jest dostępny także jako clean diesel. Wszystkie silniki są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i rekuperację, dzięki czemu należą do najoszczędniejszych jednostek napędowych w swojej klasie.

Co drugi sprzedawany obecnie model Audi jest wyposażony w silnik wysokoprężny. To, co dziś jest oczywiste, jeszcze przed 20 laty wzbudzało sensację. Koncern Audi zrewolucjonizował rynek motoryzacji wprowadzając do oferty pierwszy silnik TDI o pojemności 2,5 litra. Nowoczesne technologie, jak Common Rail, dodatkowo udoskonaliły silniki TDI. W rezultacie, od wprowadzenia pierwszego silnika TDI, oszczędność jednostek diesla stale wzrasta przy jednoczesnym zwiększeniu mocy efektywnej. Przetestowanie napędu diesla w sporcie wyścigowym było więc tylko kwestią czasu. Już pierwsze próby przyniosły spektakularny sukces. W 2006 roku Audi R10 TDI triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, powtarzając ten sukces jeszcze wielokrotnie, po raz ostatni w 2011 roku.

Audi A4 dostępne jest z pełnymi mocy silnikami 2.0 TDI i 3.0 TDI wykorzystującymi inteligentną technologię Common Rail. Wszystkie silniki są wyposażone seryjnie w system Start-Stop. Silnik 2.0 TDI rozwija moc od 88 kW (120 KM) do 130 kW (177 KM). Silnik 3.0 TDI w wersjach 150 kW (204 KM) i 180 kW (245 KM), (wariant 180 kW dostępny także jako clean diesel) jest nie tylko efektywny, lecz również niezwykle mocny.

Wartości zużycia paliwa i emisji
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5-5,7 l/100 km
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 119-149 g/km

Grupa Krotoski-Cichy Łódź